عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ رَضِيَ اللّٰهُ عَنْهُ قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللّٰهِ صَلّٰى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُكْثِرُ أَنْ يَقُولَ:
اَللّٰهُمَّ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلٰى دِينِكَ.
فَقَالَ رَجُلٌ: يَا رَسُولَ للّٰهِ تَخَافُ عَلَيْنَا وَقَدْ أٰمَنَّا بِكَ وَصَدَّقْنَاكَ بِمَا جِئْتَ بِهِ. فَقَالَ:
إِنَّ الْقُلُوبَ بَيْنَ إِصْبَعَيْنِ مِنْ أَصَابِعِ الرَّحْمٰنِ عَزَّ وَجَلَّ يُقَلِّبُهَا.
وَأَشَارَ أَعْمَشُ بِإِصْبَعَيْهِ.
Enes b. Mâlik (r.a) anlatıyor: Rasûlullah (s.a.v) şu duayı çok yapardı:
’Allâhümme sebbit kalbî alâ dînike / Allah’ım! Kalbimi dinin üzere sabit kıl!’
Bir adam: ’Ey Allah’ın Rasûlü! Biz sana iman ettiğimiz ve senin getirdiklerini tasdik ettiğimiz halde bizim (akıbetimiz) için korkuyor musun?’ dedi. Rasûlullah (s.a.v) (cevaben şöyle) dedi:
’Kalpler, muhakkak ki Rahmân’ın parmaklarından iki parmağı arasındadır, onu (dilediği şekilde) döndürür.’
Ravi der ki: ’A’meş iki parmağını gösterdi.’(Tirmizî, Kader 7, 2141)
Hadisten çıkarılan dersler:
1- Kalp yaratılış itibariyle hem iman ve küfre, hem de ayıklık ve gaflete karşı yatkındır.
2- Kişi imanının sebatı için kullukta gayret göstermez ve Allah’ın yardımı da okula erişmezse imanın muhafazası pek zordur.
3- Kadir-i Mutlak olan Allah (c.c) kalpleri dilediği yöne çevirmeye kadirdir. Ancak O, kulu için daima hayır ister. Kul, şer kapısını çalmadığı ve bu kapıdan içeri girmede ısrar etmediği müddetçe o kapı açılmaz. Kul şerri ister ve işlemede ısrar ederse o vakit şer yaratılır. Dolayısıyla şerri yaratmak şer değil; şerri yapmak şerdir. Çünkü Allah kulu için şerre razı olmaz.
4- Allah bir kişinin kalbini bir halden diğer bir hale döndürdüğü zaman, o kalbi geri çevirmeye O’ndan başka hiç kimsenin gücü yetmez.
5- İman-küfür hususunda itibar edilen son hâldir. Kişi ölürken iman üzere ölmez ise, daha önce imanlı olarak yaşadığı müddetin kıymeti kalmaz.
6- İman sahibi kullar, hallerinden emin olup da itaati bırakmamalı; imanı zayıf olanlar ise Allah’ın rahmetinden ümit kesmeyerek sâlihlerden olmak için gayret göstermelidirler.
7- Her daim iman halinin muhafazası için Allah’tan yardım dilenmelidir.
8- Kalbin hayır veya şer üzere olmasının, imanın kuvvetli veya zayıf olmasının alameti kişinin amelleridir.
9- ’Rahmân’ın parmağı? ibaresinden muradı selef uleması müteşabihattan sayarak açıklamamışlar, müteahhirîn uleması ise bunu Allah’ın meşieti, iradesi ve kudreti olarak açıklamışlardır.
Dua Hadisleri
Özlenen Rehber Dergisi 48. Sayı
Esselamun aleykum ve rahmetullah çok guzel bır dua bu zamanda yapılacak guzel dualardan bırısı ALLAH azze ve celle h.z hepımızı bu duanın catısı altında toplasın inşallah CENABI HAK TEALA H.Z LERI BIZI İMANDA.İHLASDA.ŞUKURDE.SABIRDA UMDUGUMUZA MUAFFAK ETSIN ECMAİN İNŞAALLAH.